Ford Mustang

Shelby Mustang GT350

 A treia generație Ford Mustang (1979–1993)

A treia generație de Ford Mustang a fost produsă între 1979-1993 și a avut la baza platforma Fox de pe Ford Fairmont și Mercury Zephyr. 
 
Noua generație a  fost o totală schimbare pentru Mustang, atât că design exterior, cât și în interior, pasagerii având mai mult loc. De asemenea, s-a mărit și capacitatea portbagajului și s-a îmbunătățit accesul la motor. Această generație a fost aspru criticată de simpatizanții Mustangului pur, fiind considerat o variantă a Mazdei MX-6 asamblată la AutoAlliance Internațional în Flat Rock, Michigan.

Entuziaștii fani au trimis scrisori conducerii Ford din cauza că erau nemulțumiți de tracțiunea față atribuită Mustangului. Rezultatul nu s-a lăsat așteptat, iar Mustangul a primit un facelift major în 1987, în timp ce varianta dezvoltată după MX-6 a devenit Ford Probe 1989.

A patra generație Ford Mustang (1994–2004)

Black 2003 2004 Ford Mustang IV SVT Cobra
Black 2003 2004 Ford Mustang IV SVT Cobra

În 1994 Mustangul primea cea mai importantă restilizare din ultimii 15 ani. Responsabil pentru această a fost Patrick Schiavone, încorporând câteva elemente ce aparțin de modelele anterioare ale Mustang. Platforma folosită a fost împărțită și de  această dată cu modelul Fox. Schimbările majore s-au făcut simțite și sub capota noului model. 
 
Modelul de baza venea cu motorul de 3.8 L OHV V6 (232 cid) 145 cp (108kW; 1994-1995) sau 150 cp (112 kW; 1996-1998), legat de o cutie manuală cu 5 viteze sau, opțional, o cutie automatică cu 4 viteze. Între 1994 și 1995 pe Mustang GT a fost folosit V8-ul de 4.9 litri, având motorul modular 4.6 L SOHC V8. Puterea inițială a V8-ului 4.6 L V8 a fost de 215 cp (160 kW; 1996-1997) crescând mai târziu la 225 cp 
(168 kW; 1998).

Anul 1999 a adus din nou creșteri de putere pentru motoare: 3.8 L V6 a crescut la 190 cp (142 kW; 1999-2004), în timp ce 4.6 L V8 de pe Mustangul GT a crescut la 260cp (194 kW; 1999-2004).

A cincea generație Ford Mustang (2005–prezent)

2010 Ford Mustang GT DC
2010 Ford Mustang GT DC

În 2004 la North American Internațional Auto Show Ford prezenta un nou model Mustang, denumit “S-197,” bazat pe nouă platformă D2C. Dezvoltat sub supravegherea inginerului șef Hău Thai-Tang, alături de designerul Sid Ramnarace, a cincea generație Mustang reînvie modelul din ani 1960 sub denumirea de “retro-futurism.”

A cincea generație de Mustang s-a fabricat la uzinele AutoAlliance Internațional în Flat Rock, Michigan. Modelul de baza este echipat cu un motor de 4 litri (4.0 L SOHC V6) ce dezvoltă 240 cp (179 kW), care a înlocuit modelul anterior de 3.8 L – V6. 

Mustang GT vine cu un bloc motor din aluminiu, cilindree 4.6 L SOHC 3-vâlve Modular V8 care dezvoltă 300 cp (224 kW). Mustangul vine standard cu cutia manuală Tremec T-5 (5-viteze), opțională fiind cutia automatică 5R55S (5-viteze). Mustang GT dispune de aceeași cutie automatică că și modelul V6, Tremec T-5 fiind înlocuită cu Tremec TR-3650 (5-viteze manuală) pentru o manevrabilitate mai bună pentru extra puterea GT-ului.